سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خواصی که خوش درخشیدند: وزیر روزنامه نگار، صفارهرندی
برچسب ها: کمی جدی تر (12)، | نظر/ این نوشته را چگونه دیدید؟

محمد حسین صفارهرندی وزیر ارشاد در دولت نهم، با اتمام مسئولیت وزارتش به صف خواصی پیوست که به روشنگری در مورد جریان فتنه گر پرداخت. سخنرانی های صفارهرندی در دانشگاه ها یکی از سخنرانی های جنجالی این سالهای دانشگاه ها بوده است. زمانی که صفار هرندی در دانشگاه تهران به نقد عملکرد موسوی می پرداخت، عده ای با نشانه های سبز در دستهایشان،  به سمت او لنگه کفش پرتاب کردند که صفار در جواب آنها در حالی که لنگه کفش را بالا گرفته بود گفت:« لطف کنید و علامت مدنیت را به سوی ما پرت نکنید.»

صفار نسبت به مسیر حرکت موسوی و کروبی هشدار داده و گفته است:« در حوادث پس از انتخابات آمریکایی‌ها به کمک خط ‌امامی‌ها آن حوادث را آفریدند و اهداف و برنامه‌های موسوی و کروبی با آمریکایی‌ها در یک نکته تلاقی پیدا کرد.»

صفار هرندی از آن دسته از خواصی بود که بی پروا به دفاع از نظام برخاست و برای همین جریان فتنه گر روی به توهین های علنی نسبت به او آورده بود. در سخنرانی دانشگاه خواجه نصیر جماعت آشوبگر شعار «ننگ ما وزیر فرهنگ ما» سر می دادند که صفار در جواب آنها گفت:« حق با شماست، وزیر ارشاد شما اکنون در خارج از کشور است و تعداد همسرانی که اختیار کرده مایه شرم وی شده و این وزیر ارشاد دولت اصلاحات از ترس همسران و اقوامشان، خود به خارج از کشور پناه برده است»

صفار به رفتارهای فریبکارانه سران فتنه اشاره کرده و گفته است: « ما دروغگویان واقعی را شناخته ایم، دروغگویان واقعی کسانی بودند که اسم ترانه موسوی را سر دادند و سر قبر خالی نشستند و فاتحه خواندند. دروغگویان واقعی کسانی بودند که در مجلس ختم شرکت می کردند اما بدن میت‌شان در خانه وجود داشت.»

وزیر سابق ارشاد که سابقه روزنامه نگاری را کارنامه سوابق خود دارد از حافظه تاریخی خوبی هم برخورداست که برای رسوا سازی فتنه گران به سابقه تاریخی آنها هم اشاره می کرد:« بعد از رحلت امام(ره) و آغاز رهبری مقام معظم رهبری عده‌ای که خود بخشی از همان نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی دهه 60 که ادعای تصاحب گفتمان امام(ره) را هم داشتند، راه خود را جدا کردند. نمونه آن را می‌توان مجمع روحانیون مبارز، دفتر تحکیم وحدت و سازمان مجاهدین دانست. آنها به بیت آیت‌الله منتظری(ره) رخنه کرده و امید بسته بودند، ولی بعد از انتخاب مقام معظم رهبری، به دلیل این که دیدند کسی انتخاب شده که نمی‌توانند در او طمع کنند، ناکام شدند.»

روحیه ژورنالیستی صفار باعث شده بود که یکی از سخنران های ثابت محافل دانشگاهی باشد و با صلابت  در مقابل جریان هوچی گر در دانشگاه ها به روشنگری بپردازد.

 



دوشنبه 89 مرداد 4



Design By : Ashoora.ir





پایگاه جامع عاشورا