سفارش تبلیغ
صبا ویژن



وظیفه شناسی
برچسب ها: کمی جدی تر (12)، | نظر بدهید

بسم رب الحسین(ع)

این الرجبیون.......

ماه رجب هم به آخرای خودش رسید. یادمه سال گذشته که ماه رمضون تموم شد هی خودم رو دلداری میدادم(برای اینکه اون طوری که باید و شاید از ماه رمضون استفاده نکرده بودم) و میگفتم انشاءالله سال بعد سه ماه هست که باید ازشون خوب استفاده کنیم. اما حالا یکی از این سه ماه گذشت و من هنوز دستم خالی خالیه.......

بحث اصلی این مطلبم ماه رجب نیست. فقط خواستم یه تلنگری اول به خودم و بعد به سایر خوانندگان وبلاگمون بزنم.

زمان حضرت علی (ع)، در واقع در زمان خانه نشینی ایشان خیلی ها می آمدند و از امامشان این ایراد را میگرفتند که چرا برای احقاق حق که همان خلافت مسلمین است هیچ تلاشی نمیکنند. اما از یک طرف میبینیم که حضرت در نهج البلاغه از مردم شکایت دارند که هنگام گرما از مردم کمک میخواهند و میگویند گرم است، هنگام سرما هم میگویند سرد است. و همین عدم شناخت و معرفت و همین طور احساس مسئولیت نسبت به وظایف و به طور مختصر، عدم وظیفه شناسی را میتوان یکی از دلایل عدم برقراری حکومت حق در آن زمان دانست. زمان امام حسن (ع) هم به همین ترتیب و زمان امام حسین (ع) و سایر ائمه معصومین علیهماالسلام.

اولین دعای ما بچه به اصطلاح مذهبی ها تعجیل امر فرج صاحب و مولایمان بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین فداه میباشد و انصافا هم همه از ته دل و صمیم قلب این دعا را در رأس همه دعاهاشان قرار دادند. اما آیا این کافی است. آیا مثال ما مثال همان کسانی نیست که از حضرت علی (ع) برای عدم تلاش خرده میگرفتند و موقع عمل، مشکلات عدیده آنها رخ مینمود و لابد در آن وانفسای زندگی وجوب اطاعت از ولی از گردنشان ساقط میشد و با خود میگفتند که اگر مولا علی هم به جای ما بود همین کار را میکرد؟! آیا هرهفته جمعه که آقا منتظر فرمان خروج هستند و منتظر آمادگی تعدادی اندک شیعه که یاریشان کنند، این ما نیستیم که انتطارشان برای ظهور را یک هفته به تعویق وی اندازیم و هزار و دویست اندی سال هر هفته همین آش است و همین کاسه؟! به راستی مشکل چیست؟ آیا واقعا ما میخواهیم مانع ظهور آقا باشیم که مطمئنم اگر هر کدام از ما قانع شویم و به این یقین قلبی برسیم که مانع ظهوریم، زندگی برایمان ناممکن خواهد شد. مشکل چیست؟

مشکل اصلی ما این است که وظیفه شناس نیستیم. واقعا سردرگمیم و نمیدانیم باید چه بکنیم؟ این سردرگمی و عدم شناخت نسبت به مسئولیت در ابتدا به این برمیگردد که به سخنان ولی امرمان و نایب برحق امام زمان (عج) به عنوان نقشه راه نگاه نمیکنیم و باور نداریم که پیروی دقیق از این سخنان راه رسیدن به حکومت مهدوی است. حال اینکه باور داشتن این موضوع یعنی چه و باید چه بکنیم انشاءالله در مطلب بعدی کمی خواهیم پرداخت.

انشاءالله خدا توفیق دهد تا بتوانیم زمینه ساز حکومت حضرت حجت (عج) باشیم.

"اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من اعوانه و انصاره و محبیه و المستشهدین بین یدیه و ارزقنا زیازته فی الدنیا و شفاعته فی الاخره" به برکت 14 صلوات بر محمد و آل محمد (علیهماالصلوات و السلام)



شنبه 89 تیر 19



Design By : Ashoora.ir





پایگاه جامع عاشورا