سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خواصی که خوش درخشیدند: مورخ روشنگر، سید حمید روحانی
برچسب ها: کمی جدی تر (12)، | نظر بدهید

سید حمید روحانی از افرادی است که سابقه همراهی امام را از قبل انقلاب داشته است و به عنوان مورخ و نویسنده در تاریخ معاصر کشور چهره ای شناخته شده است. حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر است که در حوادث بعد انتخابات با استنادهای تاریخی خود به افشاگری چهره سران فتنه پرداخت.

نامه ی سرگشاده وی به مهدی کروبی کاندیدای معترض انتخابات ، به عنوان دوست قدیمی وی، بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت:« جناب آقای کروبی! آن روز که من و شما به همراه حاج آقای جمارانی آن نامه غمبار را به آقای منتظری نگاشتیم هرگز مرا این باور نبود که روزی من ناگزیر شوم "هشدارنامه " ‌ای همسان برای جنابعالی بنگارم و همان نکته‌های تلخی را که به او گوشزد کردیم به جنابعالی یادآور شوم.»

روحانی   نسبت به اطرافیان کروبی هشدار می دهد که چه کرده است که گروهی معلوم الحال به گردش حلقه زده اند:« هیچ اندیشیده‌اید که در شما چه ناخالصی ای پدید آمده است که مهره‌ها و چهره‌های مرموزی مانند قوچانی، باقی، سحرخیز،‌ابطحی، دباغ و... شما را از سنخ خود یافته‌اند و پشت سر شما قرار گرفته‌اند؟! آیا شما بر این باورید که این حضرات بویژه جناب آقای دباغ امروز شما را در خط امام و انقلاب می‌دانند که از شما حمایت می‌کنند؟! شما در یک سخنرانی اعلام کردید: "... من همان مهدی کروبی خط امام هستم... و به این خط عشق می‌ورزم...!! " (اعتماد ملی، 21/2/88) با عرض پوزش باید بگویم مطمئن باشید که اگر جنابعالی در عمل - نه در شعار - "همان مهدی کروبی خط امام " بودید، ‌این مهره‌ها و چهره‌هایی که امروز شما را در میان گرفته‌اند و گرداگرد شما به پایکوبی و دست‌افشانی پرداخته‌اند، هیچگاه به شما نزدیک نمی‌شدند و به شما بها نمی‌دادند و با شما همان‌گونه برخورد می‌کردند که تاکنون با پیروان راستین راه امام برخورد کرده و می‌کنند ... دیدگاه امروز جنابعالی، سیاست دیرینه مهدی قاتل (بنابه تعبیر امام سلام‌الله علیه) بود که در بیت آقای منتظری به اجرا درآمد و عناصر منافق، لیبرال، سکولار، دگراندیش و ... زیر عنوان "ترکش‌خورده‌ها " ‌در آنجا گرد آمدند و حرف‌هایشان را از زبان آقای منتظری بازگو کردند و اکنون به برکت حضور "باقی "‌ها در کنار شما می‌بینیم که تز باند مهدی هاشمی نیز گویا از سوی جنابعالی پذیرفته شده است.»

روحانی بعد انتخابات در یک سخنرانی پرده از مواضع هاشمی رفسنجانی هم بر می دارد :« هاشمی یکدفعه چشم باز کرد و با شخصیتی به نام احمدی نژاد مواجه شد. احمدی نژاد هاشمی را ناراحت کرد؛ حدود یکسال پیش بود مسیح مهاجری در ملاقاتی که با من داشت گفت که آقای هاشمی گفت نباید بگذاریم بار دیگر احمدی نژاد رای بیاورد و باید او را در انتخابات آینده با شکست مواجه سازیم و نگذاریم رای بیاورد. در مورد احمدی نژاد هم جناب هاشمی رفسنجانی، انتظار داشت که مقام معظم رهبری بیاید به بهانه اینکه در انتخابات تقلب شده، رای 24 میلیون نفر را نادیده گیرد و انتخابات را ابطال کند تا بار دیگر یک ترفند و توطئه دیگر به وجود آید شاید احمدی نژاد رای نیاورد
روحانی در مورد اینچنین مواضعی از سوی هاشمی رفسنجانی می گوید:« با یک اشتباه نمی توان گفت آقای هاشمی از خط امام جدا شده اما انتظار این است که اشتباهشان را جبران کنند و باید بدانیم که این انقلاب وامدار هیچ کس نیست زیرا اگر این انقلاب پایگاه مردمی نداشت و وابسته به فرد بود هرگز پیروز نمی شد و دیدیم حضرت علی(ع) نیز با طلحه و زبیر که آن سابقه درخشان را داشتند وارد جنگ شد و این امر نشان می دهد که سابقه درخشان باعث نمی شود که اشتباهات افراد نادیده گرفته شود بعلاوه سابقه آقای منتظری در انقلاب بسیار درخشان تر از هاشمی بود و حتی فرزند وی به خاطر انقلاب شکنجه شد اما امام زمانی که مرحوم منتظری دچار لغزش شد فرمودند من با خدای خود عهد کرده ام که بنا به ملاحظه افراد ، از وظیفه خود کوتاه نیایم و آن برخورد را با وی نمودند.»



دوشنبه 89 خرداد 31



Design By : Ashoora.ir





پایگاه جامع عاشورا